הנקודות העיקריות בחוק הינם כדלקמן:
- אין צורך להגיש בקשה לדרכון בנייר, מהיום והלאה הפקידה ימלא במקום טופס אלקטרוני. אדם המבקש דרכון יצטרך רק לאשר את נתוניו ולחתום על הבקשה במכשיר מיוחד הנמצא במשרד.
- השקת מרשם אלקטרוני למסמכי הדרכונים, המספק גישה לשירותים אלקטרוניים, המאפשרת מעקב ובדיקה האם הדרכון מוכן לאיסוף, האם תוקפו לא פג, הגדרת הודעה אוטומטית על פקיעת תוקף הדרכון או דיווח על דרכונים שאבדו או פגומים מבלי צורך להתייצב במשרד.
מרשם מסמכי הדרכונים הושק ב-13 בנובמבר 2022. הממשלה עוד הודיעה כי זה לא יהיה השינוי האחרון לגבי בקשות לדרכונים. מתוכנן שבשנת 2023 ניתן יהיה להגיש בקשה לדרכון באופן מקוון, ללא צורך בהתייצבות במשרד.
אנו נעדכן אותכם בכל שינוי בהקשר זה.