"הידע שלנו משרת עסקים ומשקיעים ישראלים" – The Marker

עו"ד מריולה האוול-טוקר, בעלת משרדי עורכי דין בישראל ופולין, המלווה משקיעי נדל"ן וחברות מסחריות, מסבירה מדוע בתהליכים מורכבים חשוב להכיר לעומק את מערכות החוק בשתי המדינות

עו"ד מריולה האוול-טוקר לא ממש מופתעת מהנהירה של ישראלים, חברות ומשקיעים פרטיים להשקעות כלכליות ועסקיות בפולין. המדינה המזרח אירופית הפכה בשנים האחרונות ליעד מרכזי בתחומי הנדל"ן, החדשנות, ההיי-טק והמסחר. כמי שמשרדה מחזיק שני סניפים בפולין — בקראקוב ובוורשה, וכמי שמעניקה שירותים משפטיים ומלווה את המשקיעים, עו"ד האוול-טוקר מסבירה כי בדרך לחתימה על חוזה בתחום המסחר או המקרקעין וסגירת עסקה מוצלחת במדינה זרה, יש הכרח בייעוץ וליווי משפטי של עורך דין שמכיר היטב את מערכות החוק בשתי המדינות.

"מי שחושב שמערכת החוק בפולין זהה לישראל או לארצות הברית מגלה מהר מאוד את טעותו. מדובר בשיטת משפט וחוקי מס שונים לחלוטין. אנחנו יודעים לזהות את השוני ולתת לכל עסקה את הפתרונות המותאמים", אומרת עו"ד האוול-טוקר, בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת קראקוב שבפולין.

משרד עורכי דין האוול-טוקר ושות׳ הוקם בתל אביב ב-1998, וב-2004 הרחיב את פעילותו ופתח סניף בקראקוב. ארבע שנים לאחר מכן נפתח סניף נוסף בוורשה. צוות המשרד מורכב מעורכי דין ומשפטנים מישראל ומפולין, כשהידע והניסיון שנצבר במשך כ-25 שנה במערכות החוק של שתי המדינות הגבירו את יכולתו לתת שירותים ללקוחות ישראלים ופולנים. המשרד נותן שירותים משפטיים לחברות, לבעלי עסקים ולמשקיעים פרטיים בפעילות עסקית מסחרית בפולין, וכן לחברות פולניות המנהלות קשרי מסחר ופעילות עסקית בישראל. בנוסף, המשרד עוסק במשפט אזרחי ומסחרי, ירושות, בהשגת אזרחות פולנית ומתן חוות דעת לפי הדין הפולני.

מאמר מלא